6 Tips om je beter te voelen in de winter

Jaarlijks voelen duizenden mensen zich somber in de winter. Herken jij dat ook?

Het mooie zomerweer is (helaas) weer voorbij en de herfst is nu echt begonnen. We hebben wat tips voor je verzameld die je wellicht kunnen helpen om je wat beter te voelen deze maanden.

Met stip op 1: ga naar buiten
Ik heb de verwarming deze week al aangezet. Eind september… tja. 16 graden in huis vind ik toch écht te koud! Veel mensen worden een beetje suf van die warmte. Je gemoed wordt er daardoor niet beter op en je kakt een beetje in. Het helpt echt om dan even een rondje te gaan lopen buiten! Iedereen weet inmiddels dat beweging goed is, maar het ook doen is vaak een ander verhaal. 😉  Geloof me, buitenlucht zal je goed doen en je krijgt er direct meer energie van.

Tip 2 – Slik vitamines
Veel mensen hebben in de winter een vitamine tekort en voelen zich daardoor futloos. Kies voor een goede multivitamine, bij voorkeur op natuurlijke basis zodat je lichaam de vitamines goed op kan nemen in je lichaam.
Doordat veel mensen niet veel buiten komen in de winter, hebben veel mensen ook een tekort aan vitamine D. Daarom is het belangrijk om ook in deze maanden even te gaan wandelen buiten. Een half uurtje is al voldoende. Vitamine D zit ook in voeding als vette vis (zalm, makreel en tonijn), kaas, eigeel en zuivel.

Tip 3 – Pak je slaap
Als je moe bent, geef er een keer aan toe, ook al is het pas 21.00 uur. Veel mensen gunnen zich er de tijd niet voor (ik ook niet), maar de volgende ochtend ben je blij dat je het gedaan hebt.

Tip 4 – Drink weinig alcohol
Alcohol breekt vitamines en mineralen af.  Minderen met alcohol ontlast je lichaam. Zeker de mensen die wel een paar biertjes of wijntjes lusten, zullen het verschil merken. Je komt fitter je bed uit, je lichaam hoeft minder hard aan de slag om alle afvalstoffen af te voeren.  Geniet bijvoorbeeld door de week van groene thee of maak een lekkere smoothie voor jezelf.

Tip 5 – Eet gezond
Eet veel groente en fruit om zo te zorgen voor extra vitamines en mineralen die je lichaam nodig heeft. Ben je niet zo van de groentes? Maak dan een groente smoothie met wat fruit. Binnen vijf minuten heb je een flinke shot vitamines binnen. Op internet is er veel informatie te vinden over de voordelen van smoothies en zijn er tal van recepten te vinden. Vind je het te veel gedoe? In de supermarkt (diepvries) bestaan ook doosjes met groente en fruit waar je alleen verse sinaasappelsap bij hoeft te doen. Zelfs verse sinaasappelsap kun je tegenwoordig vers persen bij de supermarkt! Hoe makkelijk wil je het hebben?

Tip 6 – Neem een massage 😉
Zorg voor voldoende ontspanning en verwen jezelf met een heerlijke massage. Naast ontspanning verhoogt een massage ook je weerstand. Het maakt je hoofd leeg en helpt tegen stress. Na een massage voel je je een stuk beter! Gewoon inplannen dus :-).

Heb jij nog een leuke tip? Laat het ons weten!

winterdip

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s